Zbultran

logo

Roma (Řím) 2017 - 2. den

Autor (první zprava) v Koloseu v roce 1976

Ráno jsme se rozhodli vypravit na zeleninový trh na náměstí Campo de Fiori, kde v roce 1600 upálii Giordano Bruna. Cestou jsme zahlédli Panteon, ale prohlídku jsme nechali na později. Na náměstí Piazza Navona byly 3 nádherné kašny a já si vzpomněl, že jsem tam už kdysi s rodiči byl (1976?).

S tím rokem si nejsem jistý. Kdyby to byl rok 1976, bylo by mi v tu dobu 12 a bráchovi 8. Posuďte na staré fotce mezi ostatními fotkami. Já si pamatuji, že ten rok, co jsme přijeli jsme v dějepisu začali brát starověk, takže i Řecko a Řím, a měli jsme takovou učebnici speciálního formátu, svázanou na užší straně. Tak jsem se to pokoušel vygůglit, ale kdepak, starou učebnici z roku cca 1976 jsem nenašel.

Ale zpět k deníčku. Cestou na květinový a ovocný trh jsme našli doporučenou pekárnu Antico Forno Roscioli. Pečou tu v peci vytápěné dřevem a byly tu samé dobroty. Třeba takový na pohled langoš jenže ne smažený ale v peci dělaný, jemně potřený česnekem a olivovým olejem, nebo tyčinky z chlebového těsta s anýzem (prý když je jíž k vínu, můžeš toho více vypít), no a samozřejmě chleba. Mňamky! Pekař prodavač byl Rus, ale fajn.

Na trhu jsme koupili meloun Cantalupe a fíky, také slast. Cantalupe patří k portskému, ale my to pak „doma“ zkusili s obyčejným červeným a také to šlo. Ivošek jako gurmán v apartmánu zaběhl do krámku pro pančetu, že to je nutnost. Já si nedal.

Cestou zpět jsme se stavili v Pantheonu. Před vchodem kontrolovali turisty dva vojáci. Je to tu už skoro jako v Izraeli, vojáci se samopaly v neprůstřelných vestách a jeepy nebo obrňáky téměř na každém rohu. Pantheon je nádherný, jen lidí tu bylo moc.

Po návratu do apartmánu jsme si dali klid na lůžku, bylo fakt strašné vedro (kolem 40 stupňů) a v pět jsme vyráželi na Koloseum. Tady jsme poprvé aktivovali na letišti zakoupený Romapass 72 hours. Ona byla totiž ten den v Římě stávka MHD a tak jsme nemohli Romapass použít ani na dopravu. Nakonec se to ukázalo být šťastným, protože nám pass platil až do neděle do 17:40 (tedy skutečných 72 hodin). Nákup Romapassu se také vyplatil, protože jsme legálně předběhli dlouhou frontu ostatních turistů dychtících po Koloseu. Dnes jsem se v TV na Prima ZOOM dozvěděl, že v Koloseu bylo zabito 800 000 (osmsettisíc) lidí a když byly velké hry, tak za den 5 000 (pěttisíc) zvířat. To je docela dost! Peníze na stavbu získal Vespasianus jako podíl na válečné kořisti v židovské válce(rok 70 n.l.). Ve středověku Papež Sixtus V. plánoval předělat budovu na továrnu na vlnu, aby zaměstnal římské padlé ženy. Další zajímavosti naleznete na wikipedii – Koloseum. Malé video z Kolosea je zde.

Po prohlídce Kolosea a vedle stojícího Konstantinova oblouku, u kterého dříve začínal Triumf velkých římských vojevůdců, jsme navštívili další doporučenou vynikající restauraci Li Rioni a opět to bylo skvělé (řekl bych lepší než včera ve Wanted).

Tady jsou fotky.

Zbultran

poslat zpětnou vazbu k článku

Koukněte na autora na akupunktuře.

so 20. dubna 2024

A je to tady. Pokračujeme v tradici. Na Bacín vyrážíme v sobotu 20.4. 2024 vlakem z Prahy hl.n. v 8:45. V Zadní Třebani budeme v 9:22; v 9:33 přestoupíme do vlaku na Liteň, kde budeme 9:43. Následně vyrazíme na 10km okružní trasu přes Bacín a skončíme zase v Litni. Z Litně návrat (16:10, 16:19 / 16:32, 17:09) nebo pozdější (18:10, 18:19 / 18:32, 19:09). více

© Zbultran | Mapa stránek | Napište nám | rss RSS Úvodní stránka | rss RSS Zbultranův deníček