Zbultran

logo

Beltine 2011 v Jaroměřicích nad Rokytnou

1. Beltine 2011 v zahradě zámku v Jaroměřicích nad Rokytnou

Letošní, už 17. ročník festivalu keltské kultury BELTINE pořádaný Bratrstvem Keltů, se konal v Jaroměřicích nad Rokytnou.

Petra mi letos dala nůž na krk, buď seženu na noc hotel, nebo se mnou nejede. Naštěstí bylo v hotelu Opera volno a mohli jsme tedy v sobotu po obědě vyrazit. Cestou jsme potkali několik dešťových přeháněk a já si pořád říkal, že když prší přes den, večer se počasí umoudří. Neumoudřilo se příliš, ale určitě mohlo být hůř (zato když jsme se v neděli vrátili domů, to bylo nádherně).

Ubytovali jsme se v hotelu a sešli dolů do recepce, kde mají prodejnu Znovínských vín otevřenou 24 hodin denně. Dali jsme si dvakrát 2 dcl stáčené rulandy bíle dohromady za 20,– Kč (Dobrá cena, co?) a popovídali si s pánem a dvěma dámami, které se na Beltine také už po několikáte chystali a spali teď ve stejném hotelu. V průběhu večera jsem se do vinotéky ještě vrátil pro bedýnku červeného, kterou jsem rozdal dobrým lidem. Byla to jakostní Frankovka 2008 z Horních Dunajovic. Sám jsem si myslel, že Frankovku nemám rád až do té doby, než jsem ochutnal tuhle na ochutnávce v Hroším klubu. Ty ostružiny jsou tam opravdu cítit. Jirkovi ale nechutnala, má radši ta francouzká vína.

Do areálu nás nějak nechtěli vpustit. Bylo čtvrt hodiny po 18:00 a venku pořád fronta lidí. Někteří začali sborově zpívat: Máme Gibraltar v zádech a organizátoři se asi zalekli a piráty pustili dovnitř. S nimi pronikli i ostatní Keltové. V nastálé tlačenici byl trochu zmatek, protože nebylo označeno, kde se dají vyzvednout lístky zaplacené v předprodeji a kde za hotové, ale nakonec jsme se dovnitř se žlutou páskou na ruce propracovali. Prošli jsme zahradou, přes dva mosty a byli jsme na místě. První jsme viděli kameníky, se kterými jsme se seznámili na Balotriích, pak Danielu. Jirka Duchek, keramik z Mutějovic, odpočíval v přivesu, kde vozí zboží. Vyfotil jsem si ho a to ho probudilo. Myslel, že to jsou blesky další bouřky. Když už byl venku, usedl ke kruhu a začal vytáčet hliněné nádoby. Za chvilku byl kolem hlouček obdivovatelu. Někteří si to chtěli i vyzkoušet. Mezitím začaly hrát kapely. Pódium bylo kousek a tak bylo dobře slyšet. Prošli jsme si stánky a nakoupili mýdla, keramiku, kovaný zvonek a pak jsme otevřeli lahvinku Tenerifského vína k tomu francouzký plesnivý sýr a měli jsme se jako mušketýři. Pak jsme dali španělské víno a nakonec moravské. O půl dvanácté jsme šli spát, abychom byli ráno v 8 na koncertě Jauvajs. Ty jsme potkali, víno s nimi popili a to že vstaneme ráno na koncert jsme přislíbili. Neslyšeli jsme sice ohlášený zlatý hřeb večera – maďarskou kapelu Firkin, ale tak moc mi to zase nevadilo. Jirka nám o ní vyprávěl.

Ráno jsme vstali dostatečně včas a osprchovali jsme se. Na Beltine jsme byli už asi 11×, sprcha se ale zatím nevydařila. Ten hotel má něco do sebe. Od Jauvajs jsme slyšeli všechny písničky, ty první na dálku. Stavěli jsme se v sámošce vedle hotelu pro rohlíky k mlíčku na snídani. A tak se zase hrálo a povídalo a bylo fajn. Dostali jsme SMS od Hrocha, že Petr Mašín dorazil na kole v jízdě bez přestání na Horní Hrad. Pak zahrála Asonance poslední písničku a jelo se domů. Teď abychom se zase těšili na nějakou další akci.

Zbultran

poslat zpětnou vazbu k článku

2. Lidé čekají na vstup
29. Kobylka Epona umí jezdit i pomalu
30. Keltský oběd
31. A konec

Koukněte na autora na akupunktuře.

so 20. dubna 2024

A je to tady. Pokračujeme v tradici. Na Bacín vyrážíme v sobotu 20.4. 2024 vlakem z Prahy hl.n. v 8:45. V Zadní Třebani budeme v 9:22; v 9:33 přestoupíme do vlaku na Liteň, kde budeme 9:43. Následně vyrazíme na 10km okružní trasu přes Bacín a skončíme zase v Litni. Z Litně návrat (16:10, 16:19 / 16:32, 17:09) nebo pozdější (18:10, 18:19 / 18:32, 19:09). více